Série la Mer, abstract machinima by Isabelle Arvers

In these videos, abstract forms and landscapes are elaborated where the random movement of certain objects such as the sea or the waves in the Moviestorm game engine plays an important part. Universe with abstract patterns, which fold or unfold, matte or highly reflective,

They test the possibility of creating “species of spaces” to quote Georges Perec’s book, aiming to modify the perception of the movements seen. “Space melts like sand flows between the fingers.

Time takes it away and leaves me only shapeless shreds of it : Writing : meticulously trying to retain something, to make something survive : tearing off some precise snippets from the emptiness that is digging itself, leaving, somewhere, a furrow, a trace, a mark or some signs. ”

Dans ces vidéos, s’élaborent des formes et des paysages abstraits où le mouvement aléatoire de certains objets comme la mer ou les vagues dans le moteur de jeu Moviestorm joue une part importante. Univers aux motifs abstraits, qui se replient ou se déploient, mats ou très réfléchissant

Ils testent la possibilité de créer des « espèces d’espaces » pour reprendre le livre de Georges Perec, visant à modifier la perception des mouvements vus.

L’espace fond comme le sable coule entre les doigts. Le temps l’emporte et ne m’en laisse que des lambeaux informes : Écrire : essayer méticuleusement de retenir quelque chose, de faire survivre quelque chose : arracher quelques bribes précises au vide qui se creuse, laisser, quelque part, un sillon, une trace, une marque ou quelques signes.